Fruzsi egészséges kenyere

Fruzsi kenyere.
Mindenhol jó a kenyér, de a legjobb az otthoni, főleg ha még egészséges is. Nem tartalmaz élesztőt, ami az éppen aktuális trendek szerint az ellenségünk.

Hozzávalók:

375 g Graham liszt, bármit jelentsen is ez. Esetleg más teljes kiörlésű liszttel lehet egy kicsit feldobni
3 dl joghurt
1 púpos kiskanál szódabikarbóna
1 kiskanál só
tetszőleges fajtájú magok izlés szerinti mennyiségben – mi főleg tökmagot és szotyit szórunk bele. (kezdőknek: lehetőleg héj nélküli magok menjenek bele)

Első lépésként össze kell kevernia fentieket. Vigyázat, mancsos kéz veszély. Miután összegyurmáztuk, tegyük félre magunkat és a kenyeret 25 percre pihenni.

pihen
pihen

Ha mindenki kipihente magát, akkor jöhet a sütés. A tepsit kenjük be olívaolajjal, és tegyünk egy nagy adag vizet a sütőbe alulra. Ne a kenyér alá a tepsibe, hanem csak be a sütőbe, hogy a kenyeret ne szárítsuk ki. Kapcsoljuk be a légkeverőt, és először süssük 170 fokon 15 percig, majd vegyül vissza 150 fokra és hagyjuk bent további egy órán át.

sül
sül

Ha megsült vegyük ki, kenjük meg vizes kézzel, csavarjuk bele egy konyharuhába, aztán rácsra fektetve hagyjuk kihülni. Ha jól sikerült akkor igen finom, és sokáig eláll. Nagyon ajánljuk pacalhoz, de az igazi aromáját egy kis szaftos zuzapörkölt hozza ki.

kenyér
kenyér

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>