Kréta, nyaralás

Élménybeszámoló.

Aki nem tudná, Kréta egy görög sziget, és egy ósdi, analóg íróeszköz. Mivel egy analóg íróeszköz számítógépes körökben vér ciki, ezért inkább a szigetre utaztunk. Repülővel. Ami általában késni szokott, mint most is, de rendesek voltak, a kiutazásnál elvesztett két órát visszaadták a hazautazásnál, így nem lehetett okunk panaszra.

Kréta híres nevezetességeiről. Mindenekelőtt itt térdelt le a csaja elé Szega (kicsiny családom nevében gratulálok). Rengeteg palotarom maradt meg a mínoszi civilizáció fénykorából, kikötői – a velenceiek által épített erődökkel, szűk kis utcácskákkal, bazársorral – gyönyörűek, történelme izgalmas, és a görög mitológia az európai kultúra alapja. A természeti adottságai is kíválóak, kétezer méter feletti hegyeket és homokos strandszakaszokat csak néhány kilóméter választja el egymástól. Mindenki megtalálja azt amire vágyik, legyen az pihenés, szórakozás avagy sportolás. Árai kedvezőek, és a görög vendégszeretet utánozhatatlan.
Na ezeket egy prospektusban olvastam.. Igazándiból kopár, dög meleg, tele van öngyilkos birkákkal (a bérelt autónk elé vetette magát néhány), egyáltalán nem olcsó, és ha nem lenne tele sok idióta túristával, szerintem még mindig a romok közt élnének. Így az EU-ból teszik :) .

Amit feltétlenül meg kell nézni:
Sziszitől keletre a fényes strand. Tele van fiatal, monokinis pipikkel. Sportolásra is van lehetőség, pl lehet kukkolni (KKK – Kukkoló Krétai Kentaur), jógázni, vitorlázni.

Topless-Beach
kreta

Ami nem ennyire érdekes, de nem baj ha megnézi az ember, ha már ott van:
Knosszosz: mondjuk ez egy nagy átverés. Van egy nagy területen egy valag szikla, de maximum öt kő egymáson. Na és erről el akarjak hitetni veled, hogy ez egy 3 emeletes épület volt vízöblítéses wc-vel felszerelve. Vagy a sok régész széthordta az épületet az ásatás során, vagy nagyon élénk a fantáziájuk…
Lasziti fennsík a kanyarok szerelmeseinek. Az oda-vissza út 50 kilométer kanyar. Fent szar sincs, csak néhány kóró, meg Zeusz barlangja (persze ohne Zeusz).
Bali: Bali márpedig Krétan van. Punktum! Az egyetlen szörfös hely a szigeten, pedig még vagy 500 kilométer partszakasz teremtetett szörfözésre.
Strand Agiosz Nikolaoszon: A legnagyobb tengerisün-váz lelőhely a Földön. Mindenféle színben és méretben!

Ja, és nehogy elfelejtkezzek a helyi sörspecialitásról, a Mythos sörről. Az íze azt hozza amit egy sörtől feltétlenül elvár az ember, hatása is hasonlatos, ami mégis különlegessé teszi, az a helyiek által kifejlesztett különleges szervírozási mód:

MythosBeer

Egyedülálló férfiaknak:

Sexy-Beer-Girl-Costume

Nagyon finom volt a mellékelt sajt és kenyér :( .

Összegezve az egyik legjobb választásnak tartom, és mindenkinek teljes szívemből ajánlom Thaiföldet!

4 thoughts on “Kréta, nyaralás

1. Üdvözlöm,

Ne haragudjon, de amit Ön ír Krétáról, az egy ökörség. Valószínüleg Ön választott rosszul. Mi sokadszor és nem utoljára most, 2012-ben voltunk 1 hétre. Nem láttam ilyen monokinis csajokat sehol, pedig több helyen (pl. Geourgioupolis meg Paleochora) is strandoltunk. Valahogy nem hiányoznak, meg nem is illenek oda a szemérmes görögök közé. Nem volt egyszer sem zsúfoltság ( na ja, nem Agios Nicholaosba kell menni strandolni, amiről aki egy kicsit is ismeri Krétát, tudja, hogy nem arra való), és kristálytiszta, sünöktől mentes vízben lehet fürödni.
    Abban egyetértek, hogy Knosszos egy nagy átb…szás, de a Zeusz-barlang megér egy misét. Túráztunk, kajakoztunk, a helyiekkel ettünk-ittunk és például itt szálltunk meg :
    http://www.eligas.gr. Mesei volt. Táncoltunk, végigettük a szigetet, a nagyvárosokat csak egy séta és vásárlás erejéig látogattuk meg. Kalózhajón voltunk egy napot, Bali szar, többet nem megyünk oda, de ott, a kikötőben úszott elő Ő, Careta-Careta, amit egy életre nem felejtek el.
    Aki meg csak a tengerparton akar dögleni és dudákat bámulni, annak meg minek ilyen messzire elmenni? Csöcsöket bárhol látni.
    Nem tudom, Ön mit csinált, de én a hatodik utam után is azt mondtam, hogy jövöre is megyek. Thaiföldre akkor se mennék, ha fizetnék az utam. Becserélném 4 hét Krétára.
    Bocsásson meg az éles kritikáért, de nekem Kréta a barátom, ahol soha senki nem akart átverni, soha nem ért negatív élmény.
    Tudom, hogy nem teszi ki a kommentemet, de akkor is jólesett ezeket leírni.
    Köszönöm, hogy elolvasta,
    Andrea

1. Kedves Andrea,
      dehogy rejtem el a kommentjét, örülök, hogy írt! Elismerem, a bejegyzés alapján nem túl hihető, de Kréta tetszett. A pechje csak az volt, hogy Thaiföld után sikerült oda eljutnunk, és nekünk Thaiföld az, ami Önnek Kréta (sajnos csak egyszer tudtunk elutazni olyan messzire). Negatív élmény minket sem ért Krétán, de valahogy sokkal pozitívabb dolgot vártam. Kopárnak éreztem, éreztük a szigetet, de lehet csak azért, mert a nyár közepi forróságban voltunk.
      Egyébként ha legközelebb mennénk (picit sem zárom ki), akkor a nyugati oldallal próbálkoznánk, és ahogy látom Önök is arra jártak.
      Hocsi
      És még annyit, hogy a szörfös helyeket nagyon hiányoltam. Szél is volt, víz is volt, de valahogy mégsem lehetett bérelni (és kajakot sem nagyon), legalábbis ott, ahol mi voltunk.

1. Köszönöm a korrektségét.
        Bevallom, elfogultságom oka kettős: magyartanárként rajongok a görög kultúráért, valamint a férjem kb. 16-szor járta, túrázta be Krétát. Így kerültem oda nászútra, illetve aóta párszor nyaralni. Nem is gondolkodunk másban.
        Az árakról még annyit, hogy mi egy hétre Heraklionban a citiycarnál 170 euróért béreltünk autót, a szoba a fent említett linken 40 euró volt hármunknak (volt légkondi, reggelit nem is akartunk). Ja, ès a tulajdonosnő, Thalia sütött nekünk nemegyszer sütit is.
        A szörfös lehetösègekröl nem tudok, de képeslapszerű fényképeink lassan megtöltik a számítógép memóriáját. Kopárnak sem mondanám, a Lassithi-fennsík gyönyörű.
        Bocsásson meg, hogy ilyen hossúra nyújtottam, de úgy éreztem, Ön igazságtalan volt a barátommal, Krétával.
        Szeretettel üdvözlöm,
        Andi

1. Engem pont a Lassithi lepett meg a legjobban! Azt írták róla, hogy az Kréta éléskamrája, és én valami nagyon nagy oázist vártam a fennsíkon, de helyenként termőföld is alig volt. Mondjuk a fel- és levezető szerpentin élmény :-). Bár az anyósülésen nem élvezték annyira a sok kanyart :-D.